OWS

FRONTWIT

 

OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY

 

Mocą niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży uregulowane zostają zasady dokonywania przez Klienta zakupu frontów na wymiar od Frontwit, w tym w szczególności kwestie związane ze składaniem zamówień na fronty na wymiar, odpowiedzialności Frontwit za ewentualne wady frontów, gwarancji na zakupione fronty oraz zasady płatności za zamówione przez Klienta fronty na wymiar i ich dostawy do Klienta.

 

§ 1. Definicje

 

  1. OWS - Ogólne Warunki Sprzedaży zawarte w niniejszym dokumencie, które wraz z prawidłowo wypełnionym Formularzem Zamówienia regulują warunki dokonywania zakupu przez Klienta od Frontwit frontów na indywidualne zamówienie.

  2. Frontwit – Przemysław Witiw prowadzący działalność gospodarczą pod firmą FRONTWIT Przemysław Witiw z adresem ul. Wielkopolska 40, 56-416 Twardogóra, NIP 9111973940, REGON 022335769, adres e-mail: biuro@frontwit.com.

  3. Klient - osoba fizyczna (I), osoba prawna (II) lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność prawną na mocy przepisów szczególnych (III), która składa lub zamierza złożyć zamówienie u Frontwit na zakup frontów na wymiar.

  4. Strony - Klient oraz Frontwit łącznie.

  5. Formularz Zamówienia - dokument kształtujący wraz z OWS treść stosunku prawnego łączącego Frontwit z Klientem, w którym Klient dokonuje szczegółowej specyfikacji zamówienia – w szczególności wskazuje ilość zamawianych frontów, ich wymiary oraz kolor i rodzaj lakieru oraz typ frezowania.

  6. Zamówienie - przedmiot umowy zawartej przez Klienta i Frontwit na podstawie Formularza Zamówienia oraz OWS, którego zakres każdorazowo określa się szczegółowo w Formularzu Zamówienia.

 

§ 2. Tryb zawierania umowy sprzedaży frontów na wymiar

 

  1. Celem zawarcia umowy z Frontwit, konieczne jest prawidłowe wypełnienie przez Klienta Formularza Zamówienia, w którym Klient szczegółowo określi pod kątem ilościowym oraz rodzajowym zakres Zamówienia, spośród produktów dostępnych w katalogu, znajdującym się na stronie: https://www.frontwit.com/frontwit_katalog_2018.pdf. Wzór Formularza Zamówienia stanowi załącznik nr 1 do niniejszych OWS i dostępny jest do pobrania ze strony https://www.frontwit.com/dokumenty.html. Klient powinien wypełnić wszystkie rubryki Formularza Zamówienia. Tak wypełniony załącznik Klient powinien przesłać na adres e-mail Frontwit, tj. biuro@frontwit.com. Indywidualna specyfikacja przedmiotu zamówienia, określona przez Klienta w Formularzu Zamówienia stanowi dla Frontwit podstawę do realizacji Zamówienia. Ceny poszczególnych produktów znajdują się w cenniku, który przesyłany jest Klientowi przy dokonywaniu przez niego pierwszego Zamówienia. Wartość Zamówienia (tj. kwota do zapłaty przez Klienta na rzecz Frontwit) określana jest w oparciu o ww. cennik obowiązujący w dniu złożenia Zamówienia przez Klienta. Klient informowany jest z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem o każdej zmianie ww. cennika, w formie wiadomości e-mail.

  2. W przypadku, gdy Klient nie zaznaczy wysokości i szerokości elementów przy składaniu Zamówienia, a nie będzie korzystać z Formularza Zamówienia, firma FRONTWIT przyjmuje jako pierwszy podany wymiar wysokość, a jako drugi - szerokość.

  3. W przypadku, gdy Klient nie zaznaczy:

    a. typu lakieru, tj. mat/połysk - Frontwit wykonuje standardowo Zamówienie w połysku;

    b. dokładnego symbolu witryny, tj. W, W1, W2, W3 lub nie uczyni adnotacji „według indywidualnego projektu” - Frontwit wykonuje Zamówienie według wzoru W;

    c. rodzaju zaokrąglenia krawędzi – Frontwit wykonuje zaokrąglenie krawędzi o promieniu R2;

    d. dokładnego symbolu z wzornika kolorów (RAL, NCS, ICA, Kemichal), tylko określi go jako pochodna koloru bazowego (np. „śnieżnobiały”) – Frontwit wykonuje Zamówienie w kolorze bazowym (czyli na powyższym przykładzie – w kolorze białym);

    e. dokładnego rodzaju frezu – Frontwit wykonuje frezy według opisu katalogowego elementu, który znajduje się w katalogu dostępnym na stronie: https://www.frontwit.com/frontwit_katalog_2018.pdf.

  4. Po otrzymaniu przez Frontwit wypełnionego przez Klienta, zgodnie z ust. 1 powyżej, Formularza Zamówienia, Frontwit oszacuje termin realizacji Zamówienia i prześle ww. informacje Klientowi, w odpowiedzi na ww. wiadomość e-mail Klienta, do Klienta lub przekaże Klientowi ww. informacje w inny sposób – np. telefonicznie. Na indywidualne życzenie Klienta bądź w przypadku pierwszego Zamówienia, Frontwit w odpowiedzi na otrzymany przez Klienta Formularz Zamówienia dokona także wyceny Zamówienia.

  5. Zamówienie uważane jest za złożone, a tym samym umowa z Klientem za zawartą, z chwilą nadania przez Frontwit numeru Zamówienia, co następuje niezwłocznie po zaakceptowaniu przez Klienta terminu (w przypadku Zamówień standardowych) / wyceny i terminu realizacji Zamówienia (w przypadku Zamowień niestandardowych lub standardowych, co do których Klient poprosił o uprzednią wycenę lub pierwszego Zamówienia). Akceptacja powinna nastąpić w formie wiadomości e-mail. Dopuszczalne jest także potwierdzenie w innej formie, np. telefonicznie lub osobiście – wówczas osoba upoważniona ze strony Frontwit powinna poczynić stosowną adnotację na wydrukowanym Formularzu Zamówienia dot. okoliczności potwierdzenia ww. okoliczności przez Klienta (tj. kto i kiedy je potwierdził). Złożenie przez Klienta Zamówienia uznaje się za bezwarunkową akceptację ze strony Klienta niniejszych OWS oraz zrzeczenie się jego własnych postanowień dotyczących zakupu lub innych podobnych dokumentów. Po złożeniu Zamówienia nie ma możliwości jego zmiany przez Klienta, chyba że Strony zgodnie postanowią inaczej. Klient informowany jest o nadaniu numeru Zamówienia w formie wiadomości e-mail.

  6. Samodzielne (jednostronne) złożenie przez Klienta Formularza Zamówienia nie skutkuje powstaniem zobowiązania po stronie Frontwit do wykonania Zamówienia ani też powstaniem uprawnienia Klienta do żądania wykonania Zamówienia. Samodzielne (jednostronne) złożenie przez Klienta Formularza Zamówienia nie może być także poczytywane jako złożenie oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego.

  7. W razie, gdy treść wypełnionego Formularza Zamówienia stoi w sprzeczności z warunkami niniejszego OWS, pierwszeństwo zyskują postanowienia OWS.

  8. Klient może wskazać w Formularzu Zamówienia jedynie produkty oferowane przez Frontwit, które są dostępne w katalogu, który znajduje się na stronie internetowej Frontwit: https://www.frontwit.com/dokumenty.html, z uwzględnieniem określonych w ww. katalogu warunków technicznych dot. poszczególnych rodzajów frontów. W sytuacji, gdy Zamówienie wykracza poza zakres produktów oferowanych przez Frontwit w ww. katalogu, Frontwit, po uprzednim uprzedzeniu o tym Klienta, zrealizuje zamówienie jedynie w zakresie możliwym przez niego do wykonania, tj. jedynie w zakresie produktów znajdujących się ww. katalogu i z uwzględnieniem warunków technicznych produktów w tym katalogu określonych – chyba, że strony wyraźnie umówią się inaczej (tj. Frontwit wyrazi uprzednią wyraźną zgodę na realizację Zamówienia niestandardowego, tj. nieobjętego katalogiem). Produkty wykonane przez Frontwit z uwzględnieniem warunków technicznych określonych w ww. katalogu nie podjegają reklamacji w przypadku, gdy różnią się one od warunków technicznych określonych przez Klienta w Zamówieniu, a Frontwit nie wyraził swojej uprzedniej wyraźnej zgody na realizację Zamówienia niestandardowego.

  9. Strony dopuszczają rozszerzenie zakresu Zamówienia w trakcie jego realizacji na podstawie odrębnych ustaleń zawartych w kolejnym Formularzu Zamówienia. Do procedury postępowania w zakresie rozszerzenia zakresu Zamówienia stosuje się odpowiednio ust. 1-6 powyżej.

 

§ 3. Tryb zawierania umowy na renowację frontów na wymiar

 

  1. Frontwit oferuje również usługę renowacji frontów na wymiar, które zostały już zamontowane u Klienta, poprzez ich lakierowanie, według indywidualnej specyfikacji Klienta, spośród lakierów dostępnych w paletach RAL, NCS, ICA, Kemichal. Cena usługi renowacji zawsze ustalana jest z Klientem indywidualnie.

  2. Usługa renowacji frontów na wymiar dostępna jest wyłącznie dla frontów, które spełniają wymagania jakościowe, których szczegółowa lista znajduje się w pkt 9 Warunków Gwarancji, które dostępne są na stronie https://www.frontwit.com/dok/gwa.pdf. Poprzez złożenie Zamówienia Klient akceptuje ww. wymogi jakościowe i tym samym oświadcza, że jego fronty je spełniają oraz, że jest świadomy ryzyka związanego z tym, że z uwagi na ww. ewentualne mankamenty jakościowe frontów usługa renowacji może nie przynieść oczekiwanych efektów i jednocześnie, że zrzeka się jakichkolwiek roszczeń wobec Frontwit z tym związanych, tj. wynikających ze złożenia przez Klienta nieprawdziwego oświadczenia co do jakości frontów, które mają ulec renowacji przez Frontwit. W przypadku, gdyby po dostarczeniu frontów do Frontwit od Klienta bądź w momencie ich odbioru przez Frontwit od Klienta okazało się, że w rzeczywistości fronty Klienta nie spełniają wymagań jakościowych, o których mowa powyżej, Frontwit ma prawo odmówić wykonania realizacji ww. usługi renowacji. Klient ponosi w takiej sytuacji wszelkie koszty związane z dostarczeniem frontów do Frontwit (w tym w szczególności koszt dojazdu Frontwit do Klienta).

  3. Celem zawarcia umowy z Frontwit na renowację frontów Klienta, konieczne jest prawidłowe wypełnienie przez Klienta Formularza Zamówienia, w którym Klient szczegółowo określi pod kątem ilościowym oraz rodzajowym zakres Zamówienia na renowację frontów. Wzór Formularza Zamówienia stanowi załącznik nr 1 do niniejszych OWS i dostępny jest do pobrania ze strony https://www.frontwit.com/dokumenty.html. Tak wypełniony załącznik Klient powinien przesłać na adres e-mail Frontwit, tj. biuro@frontwit.com. Indywidualna specyfikacja przedmiotu zamówienia, określona przez Klienta w Formularzu Zamówienia stanowi dla Frontwit podstawę do dokonania wyceny, a następnie realizacji Zamówienia.

  4. Po otrzymaniu przez Frontwit wypełnionego przez Klienta, zgodnie z ust. 1 powyżej, Formularza Zamówienia, Frontwit oszacuje wartość i termin realizacji Zamówienia oraz odbioru frontów od Klienta i prześle ww. informacje Klientowi, w odpowiedzi na ww. wiadomość e-mail Klienta, do Klienta lub przekaże Klientowi ww. informacje w inny sposób – np. telefonicznie.

  5. Zamówienie uważane jest za złożone, a tym samym umowa z Klientem za zawartą, z chwilą nadania przez Frontwit numeru Zamówienia, co następuje niezwłocznie po zaakceptowaniu przez Klienta wyceny i terminu realizacji Zamówienia.

  6. Dopuszczalne jest także potwierdzenie w innej formie, np. telefonicznie lub osobiście – wówczas osoba upoważniona ze strony Frontwit powinna poczynić stosowną adnotację na wydrukowanym Formularzu Zamówienia dot. okoliczności potwierdzenia ww. okoliczności przez Klienta (tj. kto i kiedy je potwierdził). Złożenie przez Klienta zamówienia uznaje się za bezwarunkową akceptację ze strony Klienta niniejszych OWS oraz zrzeczenie się jego własnych postanowień dotyczących zakupu lub innych podobnych dokumentów. Po złożeniu Zamówienia nie ma możliwości jego zmiany przez Klienta, chyba że Strony zgodnie postanowią inaczej. Klient informowany jest o nadaniu numeru Zamówienia w formie wiadomości e-mail.

  7. Do usługi renowacji frontów stosuje się odpowiednio § 2 ust. 4, 5 i 7 powyżej.

 

 

§ 4. Warunki odbioru frontów od Klienta i dostawy frontów
do Klienta

 

  1. Frontwit zobowiązany jest do dostarczenia we własnym zakresie produktów objętych Zamówieniem do Klienta na własny koszt w terminie uzgodnionym przez Strony przy zawarciu umowy, pod warunkiem, że powierzchnia zamówionych produktów przekracza 5 m2 i dostawa nastąpić ma na terytorium następujących województw: dolnośląskiego, śląskiego, opolskiego, wielkopolskiego, lubuskiego i zachodnio-pomorskiego oraz miasta Warszawa. Dostawa poza granice Polski, na terytorium pozostałych województw oraz zamówień produktów o łącznej powierzchni poniżej 5 m2 możliwa jest wyłącznie po uzgodnieniu indywidualnie z Klientem takiej możliwości oraz warunków i kosztów z tym związanych.

  2. Klient zobowiązany jest niezwłocznie zbadać dostarczone mu produkty i poinformować Frontwit o ewentualnych widocznych uszkodzeniach, maksymalnie w ciągu 2 dni od dnia dostarczenia Zamówienia do Klienta. W przeciwnym razie uznaje się, że Zamówienie zostało dostarczone do Klienta w stanie umówionym, tj. bez jakichkolwiek widocznych uszkodzeń.

  3. Klient zobowiązany jest sprawdzić w obecności kierowcy, dostarczającego Klientowi jego Zamówienie, czy ilość dostarczonych mu produktów odpowiada ilości produktów zamówionych i potwierdzić ww. zgodność własnoręcznym podpisem (złożonym osobiście lub przez osobę upoważnioną przez Klienta) na dokumencie transportowym, który posiadać będzie kierowca. Na ww. dokumencie należy także wskazać ewentualne braki ilościowe produktów. W razie potwierdzenia przez Klienta ww. zgodności ilościowej dostarczonych produktów ze złożonym Zamówieniem bądź zaniechania przez Klienta poczynienia jakiejkolwiek wzmianki dot. ilości dostarczonych produktów na dokumencie transportowym, uznaje się, że produkty zostały dostarczone Klientowi w ilości zgodnej z Zamówieniem a ewentualna reklamacja złożona przez Klienta w tym zakresie zostanie odrzucona - chyba, że ze stanu magazynowego Frontwit wyraźnie wynika co innego.

  4. Frontwit nie odpowiada za montaż lub demontaż frontów u Klienta, a co za tym idzie również za jakiekolwiek wady lub usterki powstałe w toku ww. montażu lub demontażu frontów, jak również za uszkodzenia mechaniczne frotnów powstałe po ich zamontowaniu, w związku z użytkowaniem frontów.

  5. W przypadku, gdy Zamówienie obejmuje renowację frontów Klienta, w zależności od indywidualnych ustaleń, Frontwit we własnym zakresie i na własny koszt odbierze fronty do renowacji od Klienta (w przypadku, gdy znajdują się one na terytorium województw, o których mowa w ust. 1 powyżej) bądź Klient dostarczy je na własny koszt do Frontwit. Klient ma obowiązek zapewnić demontaż i montaż frontów we własnym zakresie.

 

§ 5. Odstąpienie od umowy

 

  1. Z uwagi na fakt, że każde Zamówienie realizowane jest według indywidualnej specyfikacji, po złożeniu przez Klienta Zamówienia nie ma możliwości jego anulowania. Jedyna dopuszczalna modyfikacja Zamówienia po jego złożeniu przez Klienta, to rozszerzenie jego zakresu, w trybie o którym mowa w § 2 ust. 7 powyżej. Frontwit ewentualnie może dopuścić możliwość anulowania Zamówienia na renowację frontów, pod warunkiem, że nie przystąpił jeszcze do jego realizacji (tj. nie odebrał frontów od Klienta). W innym razie anulowanie jest niedopuszczalne.

  2. W celu uniknięcia wątpliwości Frontwit wyraźnie zastrzega, że za wyjątkiem sytuacji opisanych w ust. 1 powyżej, Klient nie ma prawa odstąpienia od umowy – co dotyczy również Klientów będących konsumentami, którym nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, na podstawie art. 38 pkt 3 ustawy o Prawach konsumenta z dnia 30.05.2014 r.

  3. Frontwit uprawniony jest do odstąpienia od umowy, przed przystąpieniem do realizacji Zamówienia, w maksymalnym terminie 1 miesiąca od jego złożenia, jedynie w przypadku braku dokonania przez Klienta w terminie umówionej płatności za Zamówienie. Odstąpienie jest możliwe po uprzednim wezwaniu Klienta do zapłaty z wyznaczeniem mu dodatkowego 3-dniowego terminu na zapłatę i po beskutecznym upływie ww. dodatkowego terminu. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy oraz ww. wezwanie do zapłaty powinno zostać wysłane w formie wiadomości e-mail, na adres e-mail wskazany przez Klienta w Formularzu Zamówienia.

     

§ 6. Wynagrodzenie

 

  1. Należne Frontwit z tytułu realizacji Zamówienia wynagrodzenie, płatne będzie przez Klienta w wysokości określonej w przesłanym Klientowi cenniku (w przypadku Zamówień standardowych) bądź indywidualnej wycenie, która została przez Klienta uprzednio zaakceptowana (w przypadku Zamowień niestandardowych lub standardowych, co do których Klient poprosił o uprzednią wycenę).

  2. Ustalona w wycenie kwota wynagrodzenia stanowi kwotę brutto, chyba że Klient wyraźnie zażyczył sobie podanie wyceny w kwocie netto.

  3. Płatność wynagrodzenia nastąpi na podstawie faktury proforma wystawionej przez Frontwit w ciągu 3 dni od dnia złożenia Zamówienia przez Klienta. Klient akceptuje niniejszym otrzymywanie faktur w formie elektronicznej.

  4. Wynagrodzenie płatne będzie na rachunek bankowy wskazany przez Frontwit na fakturze proforma w terminie 7 dni od dnia doręczenia faktury Klientowi. Warunkiem przystąpienia przez Frontwit do realizacji Zamówienia jest dokonanie przez Klienta zapłaty całości kwoty wskazanej na fakturze proforma.

  5. Za dzień zapłaty Strony przyjmują dzień obciążenia rachunku bankowego Frontwit.

  6. Po wykonaniu Zamówienia, Frontwit wystawi na rzecz Klienta fakturę VAT, która zostanie mu doręczona w sposób analogiczny jak opisany w ust. 3 powyżej, w terminie 14 dni od dnia dostarczenia Zamówienia do Klienta lub w formie papierowej przy dostawie zamówionych frontów do Klienta.

 

 

§ 7. Klauzula poufności

 

a.i.1. Strony zobowiązują się wzajemnie do zachowania w ścisłej tajemnicy informacji wskazanych w niniejszym ustępie (dalej: „Informacje Poufne”) oraz do ich niewykorzystywania (w całości lub w części) w jakimkolwiek celu niezwiązanym bezpośrednio z wykonywaniem Zamówienia. Za Informacje Poufne będą uważane ustalenia Stron dotyczące zawarcia i wykonania Zamówienia, a także wszelkie materiały, dokumenty i informacje należące do Strony, do których druga Strona będzie miała dostęp, chociażby pośrednio, w związku z zawarciem i wykonaniem Zamówienia. Za Informacje Poufne Strony uważają:

 

  1. informacje prawne, finansowe, techniczne, informatyczne, technologiczne lub organizacyjne dotyczące Stron;

  2. informacje posiadające wartość gospodarczą, dotyczące Stron lub podmiotów powiązanych osobowo, organizacyjnie lub kapitałowo ze Stronami,

  3. informacje dotyczące osób trzecich, w tym współpracowników Stron, podmiotów powiązanych organizacyjnie lub kapitałowo, członków ich organów lub wspólników, osób z nimi współpracujących, klientów, byłych klientów oraz osób współpracujących z klientami lub byłymi klientami Stron.

  1.  

a.i.2. Obowiązek zachowania w poufności określony w niniejszym paragrafie nie dotyczy Informacji Poufnych, które:

  1. są lub staną się powszechnie znane w sposób inny niż poprzez naruszenie postanowień OWS lub przepisów obowiązującego prawa;

  2. zostały uzyskane przez Stronę zgodnie z prawem i jego zobowiązaniami przed uzyskaniem danej informacji od drugiej Strony;

  3. zostały ujawnione na podstawie uprzedniej, pisemnej pod rygorem nieważności zgody Strony, w zakresie i podmiotom określonym w tej zgodzie;

  4. muszą zostać ujawnione na podstawie przepisów prawa właściwym organom władzy publicznej.

a.i.3. Strona może w każdym czasie zażądać od drugiej Strony zwrotu lub trwałego usunięcia wszelkich Informacji Poufnych. W takim przypadku Strona zobowiązana do zwrotu lub usunięcia Informacji Poufnych niezwłocznie zastosuje się do żądania drugiej Strony i potwierdzi jego zrealizowanie w drodze pisemnego, pod rygorem nieważności, oświadczenia, w terminie 7 dni od otrzymania właściwego żądania.

a.i.4. Obowiązek zachowania w poufności określony w niniejszym paragrafie obowiązuje przez okres trwania współpracy Stron, a po jej ustaniu przez okres posiadania przez te informacje wartości gospodarczej, każdorazowo jednak nie krócej niż przez okres trzech lat po ustaniu współpracy Stron.

 

 

§ 8. Oświadczenie gwarancyjne

 

  1. Zleceniobiorca udziela 24-miesięcznej gwarancji na produkty objęte Zamówieniem, jeżeli usterka wynika z wady tkwiącej w wyrobie.

  2. Szczegółowe warunki gwarancji oraz uprawnienia Klienta wynikające z jej udzielenia przez Frontwit dostępne są na stronie internetowej Frontwit: https://www.frontwit.com/dok/gwa.pdf. Klient akceptuje ww. warunki przez złożeniem Zamówienia.

  3. Bieg okresu gwarancji rozpoczyna się od dnia dostarczenia Klientowi produktów objętych Zamówieniem.

  4. Zawiadomienie o wadzie musi zostać złożone przez Klienta w formie wiadomości e-mail wysłanej na adres: reklamacje@frontwit.com lub pisemnej na adres Frontwit, pod rygorem nieważności, w terminie 2 dni od dnia dostarczenia Zamówienia do Klienta lub – w przypadku wad tkwiących w wyrobie – 2 dni od wykrycia wady, pod rygorem utraty roszczeń gwarancyjnych.

  5. Frontwit jako gwarant zobowiązuje się do usunięcia wady na własny koszt w terminie 10 dni roboczych od dnia dostarczenia mu przez Klienta wadliwego produktu.

  6. Gwarancja nie obejmuje wad wynikających z braku przestrzegania przez Klienta warunków przechowywania produktów oraz zasad użytkowania i konserwacji produktów, które zostały opisane w warunkach gwarancji, które są dostępne na stronie: https://www.frontwit.com/dok/gwa.pdf.

     

§ 9. Zakres odpowiedzialności Frontwit i procedura reklamacyjna

 

  1. Frontwit nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowość danych podanych przez Klienta w Formularzu Zamówienia, tj. w szczególności nie ponosi on odpowiedzialności za prawidłowość pomiarów dokonanych przez Klienta, jak również za skutki wynikające ze złożenia przez Klienta nieprawidłowego oświadczenia co do spełnienia przez fronty oddane do renowacji norm jakościowych. Frontwit nie weryfikuje prawidłowości wymiarów wskazanych przez Klienta w Formularzu Zamówienia, w tym w szczególności nie dokonuje powtórnych pomiarów u Klienta, żeby sprawdzić, czy dane podane przez Klienta w Formularzu Zamówienia są poprawne, jak również nie dokonuje wcześniejszych oględzin stanu jakościowego frontów Klienta oddawanych do renowacji.

  2. Frontwit zobowiązuje się dostarczyć Klientowi produkty, objęte Zamówieniem, wolne od wad fizycznych i prawnych. Strony zgodnie wyłączają odpowiedzialność Frontwit z tytułu rękojmi za wady fizyczne oraz prawne w transakcjach z udziałem Klientów niebędących konsumentami, ani osobami, o których mowa w art. 5564 Kodeksu cywilnego.

  3. Zakres odpowiedzialności Frontwit wobec Klientów niebędących konsumentami, ani osobami, o których mowa w art. 5564 Kodeksu cywilnego z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania przez Frontwit ograniczony jest do wysokości zapłaconego na rzecz Frontwit wynagrodzenia.

  4. Odpowiedzialność Frontwit za utracone korzyści jest wyłączona.

  5. Zawiadomienie o wadzie produktu objętego Zamówieniem wraz z informacją o uprawnieniu, z którego Klient, będący konsumentem, ani osobą o której mowa w art. 5564 Kodeksu cywilnego chciałby w związku z tym skorzystać (tj. obniżenie ceny/odstąpienie od umowy/wymiana produktu/usunięcie wady), prosimy przesyłać na adres e-mail: reklamacje@frontwit.com. W zgłoszeniu należy dokładnie opisać na czym polega wada produktu oraz okoliczności jej odkrycia, jak również dane dotyczące Zamówienia. Zalecamy również dołączyć zdjęcia produktu, obrazujące zgłaszaną wadę. Gdy, jest to niezbędne dla oceny wad fizycznych produktu, Klient może zostać poproszony o odesłanie produktu na adres Frontwit. Klient ponosi przy tym bezpośrednie koszty wysyłki produktu w celu przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego.

  6. Zgłoszenie zostanie przez Frontwit rozpatrzone w terminie 14 dni od daty jego otrzymania. Klient otrzyma odpowiedź w formie wiadomości e-mail, wysłanej na adres, z którego dokonano zgłoszenia wady. W razie, gdyby okazało się, że reklamacja złożona przez Klienta będącego konsumentem lub osobą, o której mowa w art. 5564 Kodeksu cywilnego jest zasadna, Frontwit zobowiązuje się pokryć koszty odbioru od Klienta, który złożył Zamówienie na produkty i dostarczenia reklamowanych produktów do siedziby Frontwit, dostawy do Klienta, który złożył Zamówienie na produkty i wymiany produktu – w tym te, pokryte bezpośrednio przez Klienta w związku z koniecznością odesłania produktu do Frontwit. Jeżeli Klientem jest konsument lub osobą, o której mowa w art. 5564 Kodeksu cywilnego może on żądać od Frontwit demontażu i ponownego zamontowania, jest obowiązany jednak ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę produktu albo może żądać od Frontwit zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny produktu.

  7. Reklamacji, w zakresie zgodności Zamówienia z oczekiwaniami Klienta, nie podlegają Produkty, które zostały wykonane przez Frontwit z uwzględnieniem zasad, określonych w § 2 ust. 2 i 3 powyżej.

     

§ 10. Własność intelektualna

 

a.i.1. Treści, usługi i produkty zamieszczone na stronie internetowej https://www.frontwit.com są prawnie chronione na różne sposoby (w zależności od rodzaju chronionego dobra) i korzystają z ochrony m.in. jako: prawa autorskie, znaki towarowe, znaki przemysłowe, patenty czy jako tajemnica przedsiębiorstwa.

a.i.2. Użytkownik ww. strony internetowej ma obowiązek bezwzględnego poszanowania ww. praw własności intelektualnej należących do Frontwit i innych podmiotów, poprzez niewykorzystywanie w jakikolwiek sposób, bez uzyskania uprzedniej zgody Frontwit lub ww. innych podmiotów, wyrażonej na piśmie, jakichkolwiek elementów, wchodzących w zakres zawartości ww. strony internetowej. Korzystanie z ww. elementów strony internetowej bez ww. uprzedniej, pisemnej zgody może stanowić podstawę do wszczęcia przez Frontwit przeciwko osobie, która w sposób nieuprawniony korzysta z ww. elementów ww. strony internetowej, postępowania cywilnego lub karnego, zmierzającego do ochrony praw Frontwit.

 

§ 11. Forma kontaktów

 

Klient zobowiązany jest oznaczyć w Formularzu Zamówienia swego przedstawiciela uprawnionego do kontaktów z Frontwit. Komunikacja między Frontwit a Klientem odbywać się będzie poprzez wskazanego przedstawiciela, a wszelkie złożone wobec niego oświadczenia traktowane będą jako złożone wobec Klienta, choćby nie zostały one przez przedstawiciela przekazane Klientowi.

 

 

§ 12. Dane osobowe

 

  1. W związku ze złożeniem i realizacją Zamówienia Strony udostępniają sobie nawzajem dane osobowe osób kontaktowych, wskazanych w Formularzu Zamówienia i swoich pracowników / współpracowników w zakresie i w celu niezbędnym do realizacji Zamówienia.

  2. Każda ze Stron zobowiązuje się do spełnienia w imieniu drugiej Strony obowiązku informacyjnego wobec ww. osób, których dane osobowe zostały / zostaną udostępnione, zgodnie z wymogami określonymi w przepisach dotyczących danych osobowych. Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych przez Frontwit jest dostępna pod następującym linkiem: https://grafiweb.nazwa.pl/frontwit/frontwit_pp.pdf. Klient zobowiązany jest do zaznajomienia osób kontaktowych oraz swoich pracowników/współpracowników z treścią ww. informacji.

  3. Przetwarzanie danych osobowych w zakresie oraz celach innych niż wyraźnie wskazane powyższymi postanowieniami jest niedopuszczalne.

  4. Każda ze Stron zobowiązuje się przetwarzać udostępnione jej dane osobowe zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa unijnego i krajowego, które chronią prawa osób, których dane dotyczą.

     

§ 13. Postanowienia końcowe

 

  1. Niniejsze OWS wchodzą w życie z dniem 14.06.2021.

  2. W sprawach nieunormowanych w niniejszych OWS zastosowanie mają w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

  3. W przypadku gdyby którekolwiek z postanowień niniejszych OWS było lub stało się nieważne lub nieskuteczne, pozostałe postanowienia niniejszego OWS pozostają nadal w mocy a zapis nieskutecznego postanowienia Strony zastąpią postanowieniem, które w sposób prawnie dopuszczalny możliwie najlepiej służy realizacji zakładanego ekonomicznego celu nieważnego lub nieskutecznego postanowienia i intencji Stron.

  4. OWS regulują całość porozumienia Stron w zakresie swojego przedmiotu.

  5. W przypadku zmiany adresu do korespondencji wskazanego w Formularzu Zamówienia lub adresu poczty e-mail, każda ze Stron jest zobowiązana niezwłocznie powiadomić pisemnie drugą Stronę o jego zmianie, w innym wypadku doręczenie na poprzedni znany adres / adres e-mail uważa się za skuteczne.

  6. Frontwit nie jest związany jakimkolwiek kodeksem dobrych praktyk.

  7. Frontwit ma prawo do dokonania jednostronnej zmiany OWS w razie wystąpienia następujących ważnych powodów:

  1. dokonanie zmian organizacyjnych, biznesowych lub prawnych w Frontwit;

  2. zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa, mająca bezpośredni wpływ na treść OWS;

  3. dokonanie zmian technicznych i w zakresie funkcjonalności strony internetowej https://www.frontwit.com, pod warunkiem, że zmiany w OWS mają na celu dostosowanie treści OWS do dokonanych zmian technicznych i w funkcjonalności ww. strony internetowej;

  4. zmiana w zakresie świadczonych usług lub oferowanych na sprzedaż produktów w tym w szczególności wprowadzenie nowych.

  1. Zmiana OWS staje się skuteczna z chwilą udostępnienia nowych OWS na stronie internetowej https://www.frontwit.com lub w innym terminie wskazanym przez Frontwit.

  2. Zmiany OWS w zakresie, w jakim odnoszą się do Zamówień złożonych przed wejściem w życie nowej wersji OWS, nie mają wpływu na warunki i wykonywanie takich Zamówień.

  3. Aktualna wersja OWS zawsze dostępna jest na Stronie Internetowej pod następującym linkiem: https://grafiweb.nazwa.pl/frontwit/frontwit_ows.pdf.

  4. Informujemy, że nie stosujemy alternatywnych metod rozstrzygania sporów z konsumentami, chyba że jest to wyraźnie wymagane przez obowiązujące prawo. Oznacza to, że nie zgadzamy się na udział i nie jesteśmy zobowiązani do uczestnictwa w tego rodzaju postępowaniu. Informujemy również, że Komisja Europejska prowadzi platformę pozasądowego rozpatrywania skarg i dochodzenia roszczeń. Platforma jest dostępna pod następującym linkiem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show.

  5. Wszelkie spory mogące wyniknąć na tle wykonywania niniejszych OWS, jeżeli nie zostaną rozstrzygnięte polubownie Strony poddają pod rozstrzygnięcie:

  1. sądom polskim właściwym miejscowo dla Frontwit – w przypadku sporów z Klientami niebędącymi konsumentami;

  2. sądom polskim właściwym zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego – w przypadku sporów z konsumentami.

 

Załączniki:

- nr 1 – wzór Formularza Zamówienia.

- nr 2 – lista wymagań jakościowych frontów.